Μια προσεκτικότερη ματιά στις τεχνικές περισπασμού

Ο πόνος και ο κνησμός της ατοπικής δερματίτιδας μπορεί να μην σας επιτρέπουν να συγκεντρωθείτε σε οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα. Συχνά, η κατάσταση μπορεί να είναι επώδυνη τόσο σωματικά όσο και συναισθηματικά.

Ωστόσο, όσο περισσότερο ξύνεστε, τόσο εντονότερο κνησμό θα αισθάνεσθε, οπότε η αναζήτηση ενός τρόπου διατάραξης αυτού του φαύλου κύκλου θα οδηγούσε  σε ένα πιο υγιές δέρμα συνολικά. Οι τεχνικές περισπασμού μπορεί να αποδειχθούν χρήσιμες για αυτόν τον σκοπό. Ο περισπασμός σας επιτρέπει να απομακρύνετε την προσοχή σας από τον πόνο και τον κνησμό και να εστιάσετε σε κάτι άλλο.

Παρακολουθήστε κάποιο από τα βίντεο και σκεφτείτε μήπως κάποια τεχνική καταφέρει να αποσπάσει την προσοχή σας από τον πόνο και τον κνησμό.

Ένα πρακτικό μάθημα.

Οι τεχνικές περισπασμού μπορούν να αποτελέσουν μια εναλλακτική δραστηριότητα και να μειώσουν την ανάγκη για ξύσιμο.


Προσδιορίστε τους πειρασμούς. Σκεφτείτε πότε σας είναι πιο δύσκολο να αντισταθείτε στην τάση για ξύσιμο. Ενδεχομένως τη νύχτα πριν αποκοιμηθείτε, το πρωί, ή σε κοινωνικές εκδηλώσεις ή ακόμα και όταν απλώς νιώθετε αγχωμένοι. Προσπαθήστε να προσδιορίσετε την κατάσταση στη διάρκεια της οποίας σας είναι περισσότερο δύσκολο να αντισταθείτε στην τάση για ξύσιμο.

Καταστρώστε σχέδιο. Θα ήταν χρήσιμο να έχετε αποφασίσει εκ των προτέρων τι θα κάνετε σε μία από αυτές τις δύσκολες καταστάσεις, ώστε να μην υποκύψετε στην τάση για ξύσιμο. Ορισμένοι άνθρωποι μετακινούν τα χέρια τους σε μια ουδέτερη θέση που δεν τους προκαλεί κνησμό, όπως οι μηροί, ή σχηματίζουν μια γροθιά για 30 δευτερόλεπτα. Άλλοι έχουν πάντα μαζί τους ένα αντικείμενο το οποίο μπορούν να κρατούν στο χέρι τους ή να τρίψουν ώστε να αποφύγουν το ξύσιμο.

Ορισμένα παραδείγματα αντικειμένων που είναι εύκολο να μεταφέρετε και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως περισπασμός είναι μια μπάλα αντιστρές, μια αγχολυτική πέτρα, ένα στιλό, ένα κομμάτι ύφασμα, ένα βραχιόλι διαλογισμού ή ένα νόμισμα. Σκεφτείτε άλλα αντικείμενα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως περισπασμός και να σας βοηθήσουν.

Αναλάβετε δράση. Εξασκηθείτε στη δραστηριότητα που θα χρησιμοποιήσετε προκειμένου να αντισταθείτε στην τάση για ξύσιμο. Μπορεί να μη μοιάζει ιδιαίτερα χρήσιμο, όμως σκεφτείτε ότι με αυτόν τον τρόπο αναπτύσσεται η μνήμη των μυών, γεγονός που σας βοηθάει να σχηματίσετε νέες προληπτικές συνήθειες για να αντιμετωπίσετε τον κνησμό.

Ζητήστε βοήθεια. Μπορείτε να μοιραστείτε το πλάνο σας με έμπιστους φίλους ή οικεία πρόσωπα. Μπορούν να αναγνωρίσουν την προσπάθειά σας και να σας ενθαρρύνουν όταν θα αντιστέκεστε με επιτυχία στην τάση για ξύσιμο, αλλά και να σας το υπενθυμίσουν ευγενικά όταν το ξεχνάτε.

Συμβουλές περισπασμού στην καθημερινότητά σας

Το να αποσπάτε την προσοχή σας μπορεί να είναι ένας βοηθητικός τρόπος ώστε να απομακρύνετε την προσοχή σας από τον πόνο και τη δυσφορία της ατοπικής δερματίτιδας προς κάτι πιο ευχάριστο.

Έχετε χρησιμοποιήσει τα σχετικά βίντεο; Είναι διαθέσιμα οποιαδήποτε στιγμή χρειαστεί να αποσπάσετε την προσοχή σας από την ενόχληση που νιώθετε. Βρήκατε χρόνο για να εξασκηθείτε χρησιμοποιώντας ένα αντικείμενο για να αποσπάσετε την προσοχή σας από τον κνησμό;

Μπορείτε επίσης να ενσωματώσετε στοιχεία από αυτές τις τεχνικές σε καθημερινές καταστάσεις με διακριτικούς τρόπους που θα σας επιτρέπουν να παραμείνετε συγκεντρωμένοι στη δραστηριότητα με την οποία ασχολείστε εκείνη τη στιγμή.