Τα οφέλη ενός εξατομικευμένου πλάνου δράσης

Μία ακόμα σημαντική πτυχή της αυτοδιαχείρισης της ατοπικής δερματίτιδας είναι να γνωρίζετε τι πρέπει να κάνετε και πότε.

Γι’ αυτό τον λόγο, είναι χρήσιμο να έχετε ένα πλάνο δράσης. Ένα πλάνο δράσης είναι ένα εξατομικευμένο έγγραφο, το οποίο μπορείτε να δημιουργήσετε σε συνεργασία με τον γιατρό που σας παρακολουθεί. Το πλάνο περιγράφει τις οδηγίες του γιατρού σας για τη διαχείριση της ατοπικής δερματίτιδας, από τη βασική φροντίδα του δέρματος μέχρι και την αντιμετώπιση των εξάρσεων. Σας παρέχει παράλληλα τη σιγουριά ότι ακολουθείτε τις οδηγίες του γιατρού σας και ότι είστε προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσετε οποιαδήποτε αλλαγή μπορεί να σχετίζεται με την πάθησή σας. Ολοκληρώνοντας αυτή την ενότητα, θα έχετε τη δυνατότητα να δημιουργήσετε ένα πλάνο δράσης το οποίο μπορείτε να έχετε μαζί σας στο επόμενο ραντεβού και να το συμπληρώσετε μαζί με τον γιατρό σας.

Η συναισθηματική υποστήριξη είναι επίσης πολύ σημαντική.

Η ατοπική δερματίτιδα μπορεί να έχει σημαντική επίπτωση στην ποιότητα ζωής σας. Παρόλο που το πλάνο δράσης συνήθως επικεντρώνεται αποκλειστικά στην ιατρική φροντίδα, η ενσωμάτωση συναισθηματικής υποστήριξης στο δικό σας πλάνο μπορεί να σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε καλύτερα το άγχος που πιθανά σας προκαλεί η πάθηση. Οι ανάγκες σας πιθανώς να αλλάξουν ανάλογα με την πορεία της κατάστασής σας, οπότε μπορεί να σας φανεί χρήσιμο να έχετε στη διάθεσή σας διαφορετικές επιλογές.

Στην ενότητα που ακολουθεί, μπορείτε να επιλέξετε τα διαφορετικά στάδια της ατοπικής δερματίτιδας και έτσι να ανακαλύψετε στρατηγικές που μπορεί να σας βοηθήσουν να ενσωματώσετε τη συναισθηματική υποστήριξη στην καθημερινή διαχείριση της πάθησής σας.

Αντιμετωπίστε τις συναισθηματικές επιπτώσεις της ατοπικής δερματίτιδας

Ακολουθούν ορισμένες προτεινόμενες στρατηγικές που μπορεί να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε τις συναισθηματικές επιπτώσεις της ατοπικής δερματίτιδας. Αφού εξετάσετε όλες τις προτάσεις, μπορείτε να κατεβάσετε στον υπολογιστή σας τον Οδηγό συζήτησης με τον γιατρό σας . Οι στρατηγικές αντιμετώπισης είναι ενσωματωμένες στον Οδηγό, όμως είναι απαραίτητο να συνεννοηθείτε με τον γιατρό σας για να συμπληρώσετε το δικό σας πλάνο δράσης. Επιλέξτε τη σοβαρότητα των παρακάτω συμπτωμάτων.

Προτάσεις αντιμετώπισης

Μπορείτε να δοκιμάσετε την ενσυνείδητη αναπνοή η οποία μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε την ανησυχία σας σχετικά με μελλοντικές εξάρσεις.

Αφιερώστε χρόνο για να αποκτήσετε επίγνωση της κατάστασής σας

Εστιάστε στην ανάπτυξη καθημερινών συνηθειών που προωθούν την υγεία, όπως η τήρηση της ρουτίνας φροντίδας του δέρματός σας

Ακόμα κι αν δεν έχετε κάποιο ορατό εξάνθημα, εξακολουθεί να υπάρχει φλεγμονή κάτω από την επιφάνεια του δέρματος σας. Είναι σημαντικό να ακολουθείτε σχολαστικά την καθημερινή ρουτίνα φροντίδας του δέρματος. Εξετάστε το ενδεχόμενο να μιλήσετε με τον γιατρό σας σχετικά με την επίπτωση της ατοπικής δερματίτιδας στην καθημερινότητά σας, ακόμα και αν δεν αντιμετωπίζετε κάποια έξαρση.

Προτάσεις αντιμετώπισης

Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε Τεχνικές Ενσυνειδητότητας που θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε την ενόχληση

Παρακολουθήστε ένα βίντεο που μπορεί να αποσπάσει την προσοχή σας από τον πόνο και τον κνησμό.

Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε τεχνικές περισπασμού, για παράδειγμα πιέστε τον αντίχειρά σας σε μια αγχολυτική πέτρα ή διαβάστε ένα βιβλίο

Στο πρώτο ορατό σημάδι μιας έξαρσης, προσπαθήστε να εστιάσετε σε τρόπους που θα σας βοηθήσουν να ελαχιστοποιήσετε το μέγεθος της έξαρσης. Είναι ενδεχομένως η κατάλληλη στιγμή για να επικεντρωθείτε στη διαχείριση του άγχους, το οποίο μπορεί επίσης να πυροδοτήσει εξάρσεις.

Προτάσεις αντιμετώπισης

Υπάρχουν τεχνικές για να καταφέρετε να κοιμάστε καλύτερα, για παράδειγμα αποφύγετε να πίνετε καφέ το απόγευμα.

Να είστε συμπονετικοί απέναντι στον εαυτό σας για να καταπολεμήσετε τις αρνητικές σκέψεις

Η ανάπτυξη τεχνικών περισπασμού μπορεί να σας βοηθήσει να αντισταθείτε στην τάση για ξύσιμο.

Όταν τα συμπτώματά σας είναι σοβαρά, ο πρωταρχικός σας στόχος είναι η ανακούφιση. Μια σοβαρή έξαρση μπορεί να διαταράξει σημαντικά τη ζωή σας, οπότε να θυμάστε να είστε συμπονετικοί με τον εαυτό σας.

Ανακαλύψτε στρατηγικές αντιμετώπισης

Μήπως οι παρακάτω δηλώσεις σας θυμίζουν σκέψεις που έχετε κάνει κι εσείς; Επιλέξτε ένα πλαίσιο για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τους διαφορετικούς τρόπους που μπορεί να σας βοηθήσουν να διαχειρίζεστε καλύτερα την ατοπική δερματίτιδα.

  • «Στο τέλος, το δέρμα μου κυριολεκτικά σκίζεται, μερικές φορές μάλιστα αιμορραγεί. Είναι τόσο ξηρό που αισθάνομαι λες και το δέρμα μου καλύπτεται από κέλυφος».*Rene, ετών 42

    Η ατοπική δερματίτιδα είναι μια ανοσολογική διαταραχή, η οποία λανθασμένα θεωρείται από πολλούς ανθρώπους ως μια απλή δερματική πάθηση. Η κατανόηση της υποκείμενης φλεγμονής που προκαλεί τις εξάρσεις της νόσου, μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπισή της.

    ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
  • «Ένας από τους λόγους που σταμάτησα να παίζω ποδόσφαιρο ήταν η ατοπική δερματίτιδα. Δεν μπορούσα να το θέσω υπό έλεγχο».*Sarah, ετών 29

    Η ατοπική δερματίτιδα μπορεί να επηρεάζει, πέρα από τη σωματική σας υγεία, τη συναισθηματική σας υγεία. Μάθετε πώς να αντιμετωπίζετε τη νόσο εστιάζοντας στη συναισθηματική σας ευεξία.

    ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • «Σημαίνει να βιώνεις διαρκώς πόνο ή ενόχληση. Και, μετά από λίγο, μοιάζει σαν να μην μπορώ να κάνω τίποτα γι’αυτό».* Rene, ετών 42

    Ο ανοιχτός διάλογος με τον ιατρό σας και η συνάντηση με άλλους ανθρώπους που πάσχουν από ατοπική δερματίτιδα μπορεί να σας βοηθήσουν να ανακαλύψετε νέους χρήσιμους τρόπους για τη διαχείρισή της.

*Οι ατομικές εμπειρίες ενδέχεται να διαφέρουν.